Filmproduktion for Autopartner og Teknicar

skrevet d. 8 maj - 2017

Reconized producerede i samarbejde med Bleep Films en filmproduktion for den danske kæde Autopartner i foråret 2014. Med en varighed på 30 sekunder er der ikke plads til meget og derfor besluttede vi, at der skulle indgå så mange elementer fra en Autopartner medarbejders dagligdag som muligt. Formålet var, at man fik et indtryk af deres kompetencer samt måden hvorpå ens bil bliver serviceret på. Bleep Films havde tidligere lavet en del reklamespots, men ikke til TV og en del af projektet var derfor også, at sikre de helt rigtige upload-specs samt farver og lyd. Videoproduktionen strakte sig over to dages optagelser og derefter ca. 1 uges redigering samt mastering. Resultatet blev en film, som Autopartner bruge i deres markedsføring på de sociale medier såsom Youtube, Instagram, Facebook og selvfølgelig på tv. Filmproduktionen var en del af en større kampagne, som handlede om at fremhæve Autopartners værdier og visualisere deres slogan ‘Vi ta’r hånd om din bil’. Der blev udover den længere reklame også produceret variationer på 15 sekunders varighed samt en længere version på 30 sekunder. Filmen der kørte på TV varede 20 sekunder og løb over to-tre måneder.

Samarbejde mellem Reconized og Bleep Films

Reconized laver video- og filmproduktion i en bred sammenhæng fra store reklamer til mindre produktioner. Vi holder til centralt i Aarhus hvoraf en stor del af kundebasen også er placeret. Omdrejningspunktet er at skabe visuelle fortællinger med udgangspunkt i den gode idé – som findes i samarbejde med kunden.

Samarbejdet mellem Reconized og Bleep Films resulterede i, at der senere hen blev produceret en lignende reklame for datterselskabet Teknicar. Dette var dog ikke en live-action film, men derimod en animationsfilm, som skulle bruges til biograf samt tv. Da filmen var udelukkende grafisk var den største del af af videoproduktionen det tekniske arbejde – herunder 3D-animation af logo samt intro- og afmelding. Begge spots faldt i god jord hos kunden – som førhen ikke havde fået produceret så meget video før hverken til de sociale medier eller tv. Det var derfor også interessant at se hvilken virkning film kan have i modsætning til tekstarbejde eller grafik. Bleep og Reconized arbejder stadig sammen i dag og skaber projekter, som strækker sig bredt inden for den filmiske genre.

Filmproduktion frem for tekst information

Det kan være nemmere, at sælge et budskab, da man kan udtrykke sig på en mere farverig og elegant måde. Man får mulighed for at leverer meget information på kort tid og på samme tid kan man skabe en helt konkret stemning/vibe hos modtageren. Film og video er et fantastisk redskab, som kan bruges til storytelling i en meget bred forstand. Der er en grund til at platforme som Youtube er blevet så stort. Folk skipper kedelig tekst information og foretrækker i stedet at se en kort film eller tutorial. Det er en professionel- og personlig måde at kommunikere på og visuelt attraktivt.

Se den endelige filmproduktion fra Autopartner-spottet her:

Se den endelige filmproduktion fra Teknicar-spottet her: