Branding af online massage platform

skrevet d. 28 maj - 2017

Massay logo - Find og book massage

Brandfilm til online platform for massage

Vi fik til opgave at lave en videoproduktion som skulle brande massage platformen Massay. Kunden vidste ud fra deres eget data, hvilken person og aldersgruppe de ville ramme. Bleep Films skulle derfor lave en analyse af målgruppen, for at finde deres interesser og skabe en sammenkobling med kundens online platform.

Hvad er Massay

Massay er en online platform hvor kunder kan booke massagebehandlinger. Man kan sammenligne konceptet med hvad “hotels.com” er for hotelbrancen. På deres platform kan du hurtigt og nemt finde og booke massage og massører online. Platformen har samlet alle de bedste massagebehandlinger under samme tag. Her er det nemt at finde den helt rette massør som matcher dine krav til beliggenhed, pris og brugeranmeldelser. Massay har taget skridtet videre og gjort det nemt at sortere i deres udvalg, så du kun ser de massagebehandlinger der lever op til dine særlige og unikke krav. Det kunne f.eks. være økologisk massage, allergivenlige produkter, RAB-massør, gratis parkering, mobil massage og meget mere. Selv hvis du har særlige præferencer til din massørs køn, kan du sortere dette.

Vi synes at platformen er en spændende case, da branchen for massage er i en utrolig vækst. Ligeledes er projektet skalerbart, hvilket vi også skal have med i vores overvejelser. Brandfilmen skal nemlig kunne oversættes til flere sprog efterfølgende.

Vores Massay-skuespiller, Robin.

Massay-manden øver øksekast i Momhøje.

Massay skal være synonym med frihed

Efter en lang målgruppeanalyse kom vi frem til, at brugerne ønskede mere frihed i deres hverdag. Både frihed til at være sammen med deres familie, samt muligheden for at dyrke motion og sport uden smerter og skavanker i ben, ryg og nakke. Vi valgte en mandlig hovedrolle, selvom filmen skal henvende sig til begge køn. Vores undersøgelser viser, at kvinder har nemmere ved at identificere sig med en mandlig fortæller, mens mange mænd ikke får samme oplevelse med en kvindelig hovedrolle. Filmens fortælling foregår i naturlige, hårde og samtidig smukke omgivelser. Her følger vi protagonisten (Robin Heilskov), som deler hvorfor fysisk frihed er vigtigt for ham og hvordan massage og Massay hjælper med at opnå dette.

Kampagnens slogan endte med at være “Bevæg dig hvor du vil”. Sloganet er efterfølgende brugt på flere materialer og fortællinger samt på Massay’s hjemmeside.

Det færdige resultat

Filmens visuelle udtryk skulle være hårdt og klippefyldt. Planen var derfor, at optagelserne skulle foregå i det sydlige tyskland. Men pga. storm og farlige vejrforhold måtte vi tænke anderledes. Vi kørte derfor ud i den midtjyske natur for at finde den helt rigtige lokation. Da vi ikke har mange klipper i Danmark, var det vigtigt at finde en placering som lignede enten Tyskland, Norge eller Sverige. Vi gik derfor efter at finde en skov med massere af fyrretræer, for at simulere den udenlandske natur. Vi endte med at optage i Momhøje naturcenter, hvor der er massere af terræn og skovfyr. Bjergene har vi efterfølgende sat ind i billedet ved hjælp af Adobe After Effects.

Se det færdige resultat herunder: